söndag 9 oktober 2011

Från sol till sithlord, eller njae...

Åkte till skogen för att läsa idag medan barnen lekte med sina vänner. Jag, studielitteraturen, en filt och kaffetermosen. När solen skiner utanför fönstret och plugga är ett måste kan det vara bra att försöka kombinera de båda, istället för att sitta inne och bli tokig. Det har inte blivit någon träning denna vecka eftersom halsen strejkar, och några följdsjukdomar på grund av envishet/dumdristighet har jag inte alls någon lust med. Kroppen däremot skriker efter rörelse så idag var det inte bara hjärnan som behövde fyllas på med naturlig energi. Det var ganska kyligt, lite bitande, men jag fann min plats i solen och där satt jag i dryga två timmar.

                                

Jag har en del kluriga saker att ta tag i framöver och jag har inte riktigt kommit underfund med hur jag ska lyckas lösa allting. Även då jag är en människa som tror på lösningar och tror på att saker alltid blir bra är det ibland (även för mig) svårt att se det. Det värsta jag vet är negativitet, pådragna offerkoftor och
"det-är-ingen- idé-tankar". Det finns egentligen bara en sak jag ogillar mer, och det är när JAG hamnar där. Jag kan verkligen inte med mig själv, och kriget mellan goda jedi och onda sithlord på varsin axel blir ett oundvikligt faktum. Tur för mig, jag har manus och vet att jedi vinner ;)

(Bild lånad från google)
 Imorgon ska Filip spela innebandymatch. Nej, nu har jag börjat ljuga också! Han ska förstås spela idag. Jag har klockan ställd att ringa om fem timmar då vi ska kliva upp, vakna till liv, äta frukost, packa fika och värma upp. Försöker fortfarande bearbeta Kevin att börja med någonting, men han är svårstartad. Jag har föreslagit Judo men det var inte populärt. Skridskosporter är inte att tänka på och inte simning heller. Jag hoppas verkligen att han kommer igång med någonting nu under hösten så det inte blir en stillasittande vinter för honom. Om någon har ett bra tips på en sport där han kan utvecklas individuellt och inte riskerar att bli bänkad eller "utfryst" får ni gärna hojta :)

Säger nu godnatt och på återseende.
Kramar
♥ ♥ ♥


2 kommentarer:

Erik Rönnqvist sa...

Hej Emma! Jag själv sitter själv i en situationen där jag ständigt matas med jag inte kommer få det jag vill ha. Och jag har kanske börjat acceptera det mer och mer. Men hursomhelst tänker jag sätta i en sista växel för jag tror verkligen på det här och jag hoppas verkligen att all möda jag lägger ner kan leda till något. Jag hoppas för min skull, för det jobb jag lagt och för att jag ska kunna visa andra genom att stå på sig och verkligen försöka in i det sista, att det kan leda till sin innersta önskan går i uppfyllelse.

Vad säger Kevin om pingis då? En individuell sport som jag själv var aktiv i för många år sen. Sen har vi alltid styrketräning men det är kanske inte är någon specifik idrott.

EmmaChristin sa...

Jag är säker på att du kommer att få dina önskningar uppfyllda så länge viljan finns :)

Jag vet egentligen inte vad Kevin säger om pingis. Vi har pratat om det förr, han köpte ett bra racket och spelade lite på skolan men det rann ut i sanden. Jag ska absolut fråga honom igen. Tack!

Bloggintresserade