fredag 2 september 2011

Bra beslut ger energi

Imorse vaknade jag och hade en känsla jag inte upplevt på ganska lång tid. Jag verkligen sprudlade av glädje och energi. Jag vet att min stund i skogen har gjort sitt, och klara tankar leder fram till bra beslut. Ett beslut jag tog var att hoppa av tyskakursen. Inte för att jag inte vill lära mig och inte för att jag är ointresserad, men för att det upptar alldeles för mycket av studietiden att lära in ett helt nytt språk. Jag tror säkert att jag hade klarat det, men någonting annat hade fått lida för det (exempelvis jag) och det är det inte värt. Det här kan nog vara ett av de bästa beslut jag har fattat under hela studietiden och det gav mig verkligen instant power.


Dagen blev precis så bra som jag visste att den skulle bli och jag har kommit igång med flera arbeten som jag inte tidigare hittat motivation till. Kvällen tillbringades tillsammans med Millan och Stina på flygfältet i Mohed, tutbingo såklart! Det är så otroligt fånigt att sitta i den där bilen, men jisses så kul vi har tillsammans.

"Det ska vara tyst i bilarna under spelets gång."
Kan någon snälla definiera ordet tystnad för jag tror inte riktigt att någon av oss känner till vad det är?! ;-)

Nu tänker jag krypa ner i sängen, sova gott och vakna med samma känsla som imorse. Jag har massor av skolarbete som väntar på mig och det tänker jag se till att vara klar med innan jag går på helgledighet.Tror inte det blir något bloggande förrän till veckan så jag passar på att önska en trevlig helg. Må den fyllas med precis allt du vill att den ska bestå av!

♥ Kram ♥

Inga kommentarer:

Bloggintresserade