söndag 25 september 2011

Lördag natt, snart söndag (förmodligen söndag när jag publicerar detta.) Kevin och Filip sover, själv sitter jag med en stor kopp te och min studielitteratur. Jag har bestämt mig för att vara ledig på höstlovet för att kunna njuta tillsammans med barneni en hel vecka. För att kunna vara ledig krävs det extra mycket jobb nu veckorna innan, men ledigheten är en gigantisk morot som gör det värt allt extra slit.

I går passade jag på att få lite ensamtid med Kevin och tog med honom till Cfl och åt lunch. Filip hade fortfarande lektioner kvar så det passade ypperligt att smita iväg tillsammans utan hans vetskap. På eftermiddagen åkte alla tre ner till Valbo då vi blivit inbjudna till att äta middag hos Erica och Moa (syster och systerdotter.) Eftersom Erica fortfarande jobbade när vi kom ner passade vi på att ta en tur till köpis. Filip köpte kläder, Kevin tittade på Xbox 360 och jag köpte en lampa. Eller faktum är att jag köpte en byggsats som blev en lampa först när jag slängde bort bruksanvisningen och använde mig av sunt förnuft och uteslutningsmetoden ;-)

Idag var det verkligen underbart höstväder, och jag skulle gärna ha tillbringat dagen i skogen. Nu blev det inte riktigt så då hela dagen gick åt till att tvätta, städa och plugga. Jag passade också på att rensa garderoben i hallen och insåg att grabbarna vuxit en hel del sedan förra året. I garderoben fann jag också två jättefula scarfar som jag genast slängde i högen med kläder jag ska skänka bort.

Först funderade jag hur hårt jag egentligen måste ha slagit mig för att köpa dem, men kort därefter mindes jag att jag lånade dem av mormor en gång i tiden när grabbarna skulle vara påskkärringar på dagis. Helt plötsligt klarade jag inte av att göra mig av med dem utan tog upp dem, drog handen lite lätt över dem, sniffade på dem och lade sedan ner dem i "sparalådan". Förstår egentligen inte varför jag valde att spara dem eftersom de med all sannolikhet aldrig någonsin kommer att användas igen. Förmodligen är det så att det inte är sakerna jag spar, utan de minnen som är kopplade till dem, men isåfall måste det ju innebära att jag är rädd för att bli senil, eller?  *Snillet spekulerar*

När mina seriösa tankar övergår till att bli lätt ironiska är det nog dags att sova. Vill dessutom vakna pigg så jag orkar vara mamma och student ytterligare en dag ;-)

♥kramar♥

Inga kommentarer:

Bloggintresserade