måndag 11 juli 2011

Minisemester

Sitter och varvar ner en stund för att kunna somna när jag lägger mig. Har plockat och donat med allt och inget för att kunna åka till Leksand med barnen imorgon. Förutom att packa, förbereda matsäck har jag halvt slitit sönder både armar och nacke i uteförrådet.

Av erfarenhet vet jag att det inte blir en särskilt lyckad dag om jag ska gå omkring och bära på packning och kylväska. Så, istället för att vara sådär envis (som jag brukar vara) tänkte jag vara duktig och ta med mig skrindan jag köpte för några år sedan. Eftersom skrindan gick sönder när vi var på Kolmården placerade jag den förstås längst in, och naturligtvis då både under och bakom allting i förrådet. De som har tittat in i mitt förråd vet att det finns en hel del prylar där. Det är kartonger, cyklar, tält, innedörrar, byråer, hjälmar, kläder, skridskor, leksaker, backar, en julgran (japp, jag äger en plastgran) bord och annat skräp! Eftersom jag kom på den briljanta idén att ta in skrindan och försöka laga den när klockan redan var mitt i natten gjorde jag allt för att det skulle gå så snabbt som möjligt. Att göra det så snabbt som möjligt innebar just då att slita, dra och slita lite till, utan att flytta alltför många saker. Vet inte om jag såhär i efterhand kan påstå att min taktik var särskilt lyckad. Vet heller inte om jag var mindre envis...Men! Efter att ha bytt ut skruvar, brickor och gjort nya sprintar till däcken rullar den felfritt och kommer att följa med, så det var rätt värt det trots allt ;-)

Det känns skönt att komma iväg med grabbarna en dag och göra någonting kul. Vi satt och tittade på flera alternativ, men de enades om Sommarland. Mycket badande kommer det att bli så nu håller jag tummen för att den solprognos som visas på yr.no stämmer.


Då kommer det garanterat att bli en kanondag!

                                                            

Inga kommentarer:

Bloggintresserade