lördag 23 april 2011

Långfredagen - en lång fredag!

Långfredag kan man lugnt kalla denna dag som aldrig tycks ta slut. Nu vet jag att den alldeles strax kommer att göra det eftersom jag har gått och lagt mig och har datorn i knät. Den här dagen har också bevisat att det kan kännas som att tiden går långsamt, trots att man har kul.

Jag har Erica och flickorna hos mig, och jag njuter av varenda minut jag får ha de nära. Som grädde på moset kom också min lillebror och Emma upp och jag fick umgås med dem en stund på eftermiddagen. Att vi är samlade sker alldeles för sällan men är lika härligt varenda gång. Vi var alla ute hos pappa och tillbringade några timmar i solen med fika och kubbspel.

Vi har bojkottat allt vad påskmat heter och det är så skönt, både för plånbok och mage. Grillat och annat gott får utgöra påskfödan, det passar oss perfekt.  Efter vi nattade barnen ikväll satte vi oss och gjorde i ordning påskäggen de ska få imorgon, och jag bara vet hur nöjda de kommer att vara. Mammorna ska också få gotta men i lite annan form. Både jag och Erica älskar Hälsinge ostkaka, men är urkassa på att köpa det. Idag slog vi i alla fall till, och nu börjar jag längta efter att äta upp den.

 Blir förmodligen någon liten utflykt imorgon, Kanske med lite korvgrillning? Tapetsering av kök står också på agendan, men exakt när vi tar tag i den biten får nog vädret avgöra tror jag.

 Jag har fortfarande en massa tankar som jag vill dela med mig av i bloggen, men det får bli en annan dag. Nu går mina ögon i kors och jag kan inte ens korrekturläsa det jag skrivit. Ha överseende med felstavningar om det finns några. Klockan är snart halv tre och jag inser att jag nog är lite tröttare än jag tyckte jag var när jag började skriva. Jag hoppas att alla kan njuta lika mycket av påsken som jag gör. Och kan ni inte njuta av påsken kan ni förhoppningsvis njuta av vädret :) Ha det bäst!

Kram



Inga kommentarer:

Bloggintresserade