torsdag 28 april 2011

tryckluft och onda fingrar

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Har suttit ute i solen och pluggat, fått diskmaskinen installerad samt, efter flertalet misslyckade reparationer, äntligen fått en ny blandare i köket.

Jag och Filip var hemma hos Cathy ikväll och fick en massa gott fika och intressanta meningsutbyten. Vi blev kvar betydligt längre än planerat och rätt som det var hade mörkret slagit till. Det blev en joggingtur hem för min del, Filip cyklade. När vi kom ner till Shell svängde vi in för att pumpa ena däcket. Jag lånade två olika pumpar igår men fick det inte att fungera.

De förvarar munstycket till tryckluften inne i butiken så jag gick in och hämtade det. Jag satte i det i fästet i tryckluftsslangen och skulle precis sätta på det på cykelventilen. Det small till, munstycket flög av och jäklar i min lilla låda vilket tryck det var! Jag kan garantera att vi väckte precis varenda kotte som lagt sig i närområdet. Filip sprang in och hämtade personal som kom ut för att (precis som jag) konstatera att något var VÄLDIGT fel. Tjejen gick in igen för att slå av tryckluften vilket inte lyckades. Där stod jag kvar, med en slang som blåste tryckluft stark nog att blåsa bort det mesta, ett ljud som skar i öronen och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Tjejen som jobbade hade kunder inne i butiken och sprang därför ut och in. Jag och Filip stod utanför och skrattade. Till sist kom hon ut med tejp. Vi hjälptes åt att vika slangen dubbelt två gånger och tejpade rätt hårt för att det skulle hålla.

Bild lånad från google
 Haha! Ja, jag ska väl vara den som lyckas med det andra aldrig någonsin upplever under en hel livstid. Vi fick i alla fall låna en handpump de hade bakom disken, och denna gång fungerade alldeles utmärkt. Skam den som ger sig ;-)

Så till det som är lite mindre bra just nu. Jag blir inte av med mina "eksem" på fingrarna. Har aldrig någonsin haft problem med någonting liknande men nu har någonting hänt. Jag tyckte att det hade blivit lite bättre, men efter slipningen av skåpluckorna blev det nog bara sämre. Just nu gör det riktigt ont, och jag vet inte vad jag ska göra för att lindra det hela. Långfingret är alldeles svullet och jag kan inte böja, eller sträcka ut det fullt ut. Jag är ju lite av en våga-vägra-gnälla-och våga-vägra-gå-till-läkaren-om-du-inte-absolut-måste människa, men jag har provat allt, och nu tror jag att det snart börjar bli dags för att träffa en farbror doktor.
 
Konstaterar att det är ganska skönt med diskmaskin nu :/
Jag har i åtminstone köpt handskar nu som jag använder när jag är i vatten. Har bytt ut tvålen mot grönsåpa för att reducera mängden onaturliga ämnen. Dricker nässelte som är basiskt för att försöka neutralisera eventuellt syraöverskott och hoppas att det ska ge resultat. Nu väntar jag till nästa vecka och har det inte lugnat sig då ringer jag nog och bokar en tid.

Nu tar jag mig själv och mina trasiga händer och läser en stund. Bestämmer också att det är lite bättre imorgon :)


1 kommentar:

pipan sa...

Testa olivoljetvål istället för såpa (som torkar ut), prova att smörja med hydrokortisonsalva och testa det där läkarbesöket tycker jag. Handbad med olivolja i varmvatten kan också vara skönt. Lycka till och hoppas att du blir bättre snart. Kram// Millan

Bloggintresserade