fredag 15 april 2011

Torsdagstankar

Vilken underbar dag det har varit idag. Varmt som bara den i bunkern på Broberg. Totalt vindstilla och solsken. Tog ut datorn en sväng för att kunna jobba och njuta på samma gång. Helt fantastiskt! Jag tycker om alla årstider, men jag hör verkligen hemma i värmen.

Isabelle kom en sväng på eftermiddagen och jag fick chans att frigöra mina tankar lite. Har en del att fundera på, och även om det inte ger några direkta svar eller lösningar, är det alltid skönt att bolla med någon annan.

I övrigt har jag varit riktigt duktig på studiefronten. Jag har både påbörjat, och avslutat, en rapport på 2000 ord som nu är inskickad för bedömning. Har precis börjat med två uppgifter i Geografin, som är det ämne som just nu hamnat lite på efterkälke. Ska se till att göra klar dem till imorgon em.

Beställde nya dojor åt grabbarna och tänkte samtidigt beställa ett par gummistövlar åt mig själv. Jag har haft mina turkosa i snart 6 år och nu är de helt slut. Så efter att ha tittat runt på flera ställen bestämde jag mig till sist för de här:



Man ska ju vara snygg i skogen, man vet aldrig vem man möter ;)
Skämt åsido,  jag har ett par vanliga gröna Tretorn också, men vill också ha ett par som jag kan sätta på fötterna vid andra tillfällen än vid svamp- och bärplockning.

 

Imorgon ska Filip sova över hos sin bästa kompis. De har tjatat om det i veckor och nu ska det äntligen ske. Grabbarna ska först på disco tillsammans och sedan åker Filip direkt till Noel. Gissa om han längtar?! Jag ska också se till att göra någonting. Jag skulle bara kunna vara hemma men jag vet att jag sätter mig med studierna då, och jag vet att jag behöver andrum. Därför finns det bara ett alternativ vilket är att lämna hemmet och hitta på någonting på annat håll.

Nu ska jag fortsätta med mina uppgifter en stund innan det är dags att krypa ner under täcket.

                                                 ♥ Kramar

                                         








Inga kommentarer:

Bloggintresserade