lördag 28 maj 2011

Doplördag

Uppe med tuppen i morse. Käkade lite frukost och försökte få igång min något kraxiga röst. Filip som försökte titta på tv tröttnade på mitt gnolande, stängde av teven och gick upp.

9.30 åkte vi ut till Norrala för att delta vid Daniels dop. Jag är så glad för Monica och Johans skull, men allra gladast är jag för lilla Daniels skull. När man ser honom tillsammans med sina föräldrar liksom bara vet man att det var precis så här det var tänkt att bli, och varför en längtan och en väntan kan vara så lång. 

Jag undrar om jag någonsin kommer att kunna gå på bröllop eller dop utan att gråta? Jag vet inte varför, men det är så himladens vackert och fint att det nästan gör ont i hjärtat. 

 Inget fel med att vara lättrörd, men inte speciellt lätt när man också ska sjunga. Snacka om att jag fick försöka stänga av känslorna och enbart tänka på att göra "mitt jobb". Inte enkelt, men det gick :)
 

Jag är ju inte den nervösa typen direkt, men idag var jag faktiskt nervös. Kanske beroende på att min röst inte var på topp, eller att jag insåg att det fanns rätt många kablar att snubbla över längs vägen och känner man till hur det brukar bli när jag är i farten förstår man varför kablar gör mig nervös :/

Efter dopet var det fika i sockenstugan. Daniel tyckte det var helt onödigt med en massa trams och gick direkt på presentbordet (förstår honom). Det tyckte däremot inte mamma och pappa, så han fick gott vänta tills alla (utom jag som alltid sitter längst av alla) hade fikat klart.  

Dop, gott fika, trevliga människor och glada barn gav en helt fantastisk start på lördagen. Nu ska jag plugga och försöka få undan några uppgifter så kanske, kanske jag kan åka till Cathy och grilla lite ikväll.  Om ni nu funderar varför jag inte publicerar några bilder från själva dopakten beror det på respekt till Monica och Johan som inte vill exponera Daniel på internet vilket jag förstår till fullo.

En glädjens dag!
                                    Tack för att vi fick vara en del av den
                                                                 ♥♥


2 kommentarer:

Unknown sa...

Fantastisk början på en härlig lördag! Hoppas kvällen blir minst lika underbar! Kram

pipan sa...

Jag är övertygad om att du gjorde ett kanonjobb och det är de värda, Monica, Johan och Daniel! (Jag förstår också mkt väl varför du var bekymrad över sladdarna! ;-) ) Kram// Millan

Bloggintresserade