söndag 1 maj 2011

Valborg



Denna valborg blev lite konstig. För det första har jag nog inte riktigt hängt med tiden och förstått att det är sista april nu, och för det andra så blev det lite fel i planeringen. Meningen var att Camilla skulle komma hit och vara med mig och Filip för att sedan sova kvar. Var och handlade tidigare och tänkte ta chansen att få äta god mat tillsammans med en annan vuxen. Det är absolut inget fel på att laga gott och äta tillsammans med barnen, men det är klart att jag saknar vuxet middagssällskap ibland.

Nu visade det sig att Millan har varit sjuk och behövde naturligtvis vara hemma och vila och inte ränna omkring på några majbrasor. Kevin är hos pappa, och som vanligt blev det då bara jag och Filip kvar. Tur för mig att jag har världens mysigaste härligaste son och tur för honom att han har en mamma som vägrar sitta hemma och glo på tv. Bojkottade faktiskt matlagningen helt och körde på färdigmat.  Tittade runt lite var det fanns majbrasor, och sedan fick han bestämma var han ville att vi skulle åka. Det blev Stugsund, nära och bra!

Visst är det någonting särskilt med majbrasor? Fastän man står där och huttrar med sin vinterjacka, och beklagar sig över att man inte heller detta år var smart nog att dra på sig ett par långkalsonger, njuter man av att våren äntligen är här.


När vi hade tagit lotter, spelat på chokladhjul och försökt pricka hål med fotbollar utan vinstframgång konstaterade Filip att han skulle gå till det enda ställe som gav garanterad vinst - fiskedammen :) Tänk vad en påse med lite godis på botten kan göra ungar lyckliga.

Nöjda och belåtna lämnade vi kasen innan det blev alldeles för mycket stoj. På väg hem slog jag ändå Camilla en signal och vi åkte ut dit en sväng. Jag gillar inte katter, men kan inte säga annat än att de är supergulliga när de är små. Här är den lilla kattunge som smitit upp på bänken för att lägga beslag på det allra gottigaste på bullen; vaniljkrämen. Man är inte speciellt stor när man får plats på en assiett.

Vi  fick en riktig myskväll tillsammans och det blir liksom aldrig bättre än man gör det. Filip var trött som få och somnade nästan direkt han lade ner sitt huvud på kudden. Jag har plockat lite och 
skrivit vidare på en av mina labbrapporter. Nu ska jag ta datorn med mig in i sovrummet och kika på The Big C

Kramar 
 



1 kommentar:

pipan sa...

Förlåt....jag hade jättegärna velat bli bjuden på "vuxenmat". :( Kram// Millan

Bloggintresserade