måndag 30 maj 2011

Jobbig känsla

Idag har det inte varit en bra dag att vara jag. Sedan jag vaknade i morse har jag haft en stor olustkänsla i hela kroppen som vägrat försvinna. Nu är klockan strax efter 2 på natten och jag har fortfarande kvar den. Det känns som ångest och stor sorg, men jag vet att det inte är mina egna känslor, utan att jag plockar upp dem från någon annan. Det första som slog mig i morse var att någonting hänt en person i min närhet. När man upprepade gånger fått sin intuition bekräftad är det verkligen inte kul när det blir så här. Jag har nästan gått och väntat på att någon ska ringa och säga vad det handlar om. Nu har det inte skett, och på samma gång som jag är tacksam för det skulle jag vilja få bekräftat vad det handlar om så kanske känslan kan släppa taget om mig.

För de som inte vet hur det har varit tidigare när jag känt på mig saker låter det här säkerligen mycket märkligt, men det gör ingenting. Det får vara lite märkligt och underligt och overkligt, så känner även jag emellanåt. I de flesta fall är jag glad när det visar sig att jag känner rätt, men när det handlar om tråkiga saker är det naturligtvis mindre kul.

Nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova. Jag hoppas att jag vaknar pigg och utvilad och att den här känslan stannar med söndagen så jag kan vara mig själv igen imorgon.



2 kommentarer:

pipan sa...

Hoppas att du vaknade med ångesten bakom dig och att du inte fått några jobbiga nyheter. Kram// Millan

Anonym sa...

Ingen höjdare när olusten inte går ur kroppen. Har du kommit någon vart med det hela eller? Själv drömde jag en underlig dröm natten som var. Vågar inte skriva vad det var för då brukar det ha en förmåga att hända saker men den drömmen har varit en del av mitt följe idag. Inatt hoppas jag dock på att vi får sova gott! Nattinatti ängeln och du, krama barnen från mig och en bamse till dig med... <3

Bloggintresserade