tisdag 22 november 2011

Energi

Jag bestämde mig i morse för att ta dagen med ro. De sista veckorna har stressen krupit in under skinnet och jag har känt mig så jagad. Idag har jag, istället för att försöka skriva alla uppgifter samtidigt och låta stressen blockera mig, suttit och läst, talat med lärare i telefonen och samlat den energi som behövs för att orka med dessa sista dagar. Jag kommer att hinna klart, det är bara så. Jag har lagt ner alldeles för mycket tid och kraft, och försakat alldeles för mycket för att låta tiden stå i min väg.

Det är jag som bestämmer och jag har bestämt mig för att det går.

Precis när jag skrev föregående rad plingade det till för inkommande e-post. Det var från min lärare i Pedgogiskt ledarskap som bedömt min sista inlämningsuppgift till MVG. Snacka om energikick, som ett brev på posten! ;-)

Önskar alla där ute en riktigt bra vecka. Snart är det första advent. Var tog alla månader mellan sommar och jul egentligen vägen?

Kramar!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade