tisdag 15 november 2011

Morgonstund...

God morgon alla ljuvliga varelser där ute

Den här morgonen började allt annat än bra. Med en wannabe tonåring i huset (Kevin) är det inte helt enkelt att behålla sitt en gång goda morgonhumör. Klockan tickar och ingenting händer.
Nere vid köksbordet sitter en fullt påklädd Filip som nyss har ätit upp sin frukost och väntar på att storebror ska sätta fart så han slipper komma för sent till skolan (igen).
Men på övervåningen tycks allt vara fel och det MÅSTE man göra resterande del av familjen väl medvetna om. De inte så fina svordomarna haglar, från det att dessa blå ögon öppnas, till dess bildörren slår igen med full kraft på skolgården.

- Egentligen borde du få gå! Var morgonens kommentar till detta främmande hemska monster som så uppenbarligen tagit min sons kropp i besittning,

Men så påmindes jag om var klockan var, hade inte tid att bråka, och sa åt varelsen att klä på sig om en promenad inte verkade lockande. Som jag trodde, den ville inte gå ;)

Väl hemma bestämde jag mig för att göra om- göra bättre. En massa tända ljus, kaffe, smörgås och bra musik vände humöret och dagen ser nu betydligt ljusare ut än den gjorde dryga timmen sedan.


                            ´       Kramar!



1 kommentar:

pipan sa...

Det värsta är att när "wannabe-fasen" är slut blir de ännu värre....de blir fullfjädrade monster....det är då de FÅR gå en promenad på morgonen!

Bloggintresserade