onsdag 26 januari 2011

En del chanser kommer aldrig åter

Och därför gäller det att verkligen ta chanserna när de finns framför oss och inte vela eller tänka ja, men nästa gång...

Det är bättre att våga chansa, även om det visar sig att det inte var det bästa, än att fundera hur det hade varit, hur det hade blivit om man inte fegat ur. Jag har ju alltid varit musikintresserad, alltid sjungit så länge jag kan minnas. När jag gick i högstadiet fick jag erbjudande om att spela in en skiva. Jag tackade nej, men inte p.g.a. bristande vilja, utan för att jag inte vågade. Jag hade aldrig stått i en studio och var jätterädd att jag skulle göra fel o.s.v. Idag ångrar jag mig. Det hade verkligen varit så kul att ha den där skivan och det hade varit så kul att få prova. Jag har inte i närheten samma kvalitet av min röst idag, men skulle jag få möjligheten igen skulle jag aldrig, aldrig avstå.

Alldeles för många gånger låter vi chanserna gå oss förbi .Vi är fegisar som vill men som inte gör. Jag har börjat göra saker som jag aldrig tidigare hade  vågat. En del saker erkänner jag är helt galna, men hittills ingenting som på något sätt skadat mig utan snarare berikat mitt liv och gjort mig till en gladare människa.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade