söndag 30 januari 2011

sköna lördag

Har verkligen haft en skönt härlig lördag. Ägnade förmiddagen och en bit in på eftermiddagen till att plugga. Jag har ju lovat mig själv att släppa studierna på helgerna, men samtidigt känner jag att det är viktigt för mig att ligga i fas för att kunna slappna av, och tar då hellre några timmars läsning än att stressa senare.

Släppte studierna vid 15-tiden för att hadla lite. Jag älskar tulpaner, och när jag såg att de fanns kunde jag inte låta bli att unna mig själv en bukett.

Kevin åkte på party mellan 17 och 20, jag och Filip åkte till Millan under tiden. På vägen hem från Camilla var vi farligt nära en krock, som förmodligen hade kostat oss livet. Jag kör på riksväg 50 mot Söderhamn i 90km/h. I korsningen, mot Bergvik, kommer en bil som kör rakt ut och börjar vänstersvänga, mot Bollnäs. Han stannar i mitt körfält och jag får snabbt väja över på andra sidan för att undvika en smäll. Hade han åkt en halvmeter till hade olyckan varit ett faktum. Jag brukar inte bli rädd, men nu högg det till riktigt ordentligt. Nu gick det ju bra och det är jag tacksam för. 

 När vi hade varit hemma en stund kom Isabelle och Mathias på kaffe. Denna "kaffestund" varade i 6½ (!) timme med många skratt och mycket tok. När klockan blev 2 började magar att kurra lite. Vad gör man när gästerna är hungrig? Jo, man ser till att de får äta och när man inte kan bestämma sig för vad man vill bjuda på kan det lätt bli lite av varje...;-)

Mätta och belåtna, och många skratt senare gjorde vi kväll (natt). De åkte för en liten stund sedan, klockan är tre minuter i fem och nu ska denna mamma försöka sig på lite sömn innan det är dags att kliva upp för att ge nästa hungriga duo lite frukost. 
 
Kramar!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade