söndag 20 februari 2011

Bus på högsta (längsta) nivå

Idag tog jag med Filip och åkte till Buspalatset i Bollnäs.
Jag råkar ju vara en sådan mamma som aldrig kommer att bli så vuxen att jag slutar leka...

Just nu är jag en mamma med armbågsskador, huvudvärk och några blåmärken här och var. Så går det när man är 170cm lång och leker ta i klätterställningar med diverse hinder - konstruerade för betydligt kortare varelser än så ;-) Men kul hade jag, och Filip också! Visst blev jag lite uttittad av av alla föräldrar när jag kom flygandes ner för rutschkanorna närmst kafeterian, men det bjöd jag så gärna på. Tittade upp på en mamma som såg ut att ha sett ett spöke och sa "Ja, vi leker lite ta här" för att sedan springa (snubbla) vidare med sonen hack i häl.
Huvudvärken kommer från att jag inte duckade tillräckligt mycket där jag borde ha gjort det, armbågen fick sig brännskador när jag kastade mig ålades över en repbro, och mina blåmärken kommer nog från allting tror jag.

I enighet med Filips önskemål stannade vi och åt på Max innan hemfärd. Innan jag hunnit tagit två tuggor av min kyckling hade han ätit upp hela sin hamburgare och hälften av stripsen så jag antar att det försvann lite energi också från honom under lekens gång.

På hemvägen svängde vi ner till Millan en stund, för att sedan avsluta dagen hemma med lite soffmys.

När Filip somnat rengjorde jag akvariet, bytte lysrör och fyllde på med lite nya växter. Tänkte plugga en stund, men jag ger nog upp den tanken och fångar upp den i morgon igen.

 
 Ett försök att visa hur hysteriskt kul vi hade i rutschkanan...Gick sådär!

Kram från en lite utslagen mamma

Inga kommentarer:

Bloggintresserade