måndag 14 februari 2011

Blås iväg några extra frön ♥♥♥

För cirka 1800 år sedan satte en man livet till för sin tro på kärleken.
Hans namn var Valentinus, Sankt Valentin. Under den här tiden var det enligt kejsarens bestämmelser förbjudet att gifta sig. Han menade att kärlek skulle distrahera de manliga soldaterna, som behövde vara fullt fokuserade på sina uppdrag, och därför skulle de inte ha någon familj att längta hem till. 
    Sankt Valentin var präst och i hemlighet vigde han förälskade par. När han blev påkommen med detta sattes han i fängelse och dömdes till döden. Det sägs att han strax innan sin död lyckades smuggla ut ett brev till fångvaktarens dotter, undertecknat Din Valentin
För att fira Sankt Valentin började människor att skicka kärleksmeddelanden till varandra via brev. Dessa brev blev senare lite mer avancerade kort. Och så föddes en ny tradition.

Idag, den 14 februari, under just Valentines day, sänder jag några extra tankar till de människor som står helt ensamma. Jag tänker på alla barn som inte får den kärlek och den värme de förtjänar.
Mina tankar går också till människor som på grund av religion, eller andra hinder, inte får vara med den människa de älskar. Jag önskar att alla som givit upp tron på att äkta kärlek existerar ska få den tillbaka.

Jag hoppas att individer som är bittra och oförmögna att ge kärlek ska få en aha-upplevelse, att en blixt från klar himmel ska slå ner och hjälpa dem förstå...











 ...Att precis som respekt är kärlek ingenting man kan kräva av andra. Kärlek är någonting du får - inte tar.

Endast genom att så kärlek kan du också skörda den. Ju fler frön du blåser iväg desto mer kärlek kommer åter till dig.



Sist men inte minst vill jag naturligtvis skicka en stor KRAM till mina vänner, min familj och alla andra fantastiska människor därute  ♥

2 kommentarer:

pipan sa...

Vilka fina ord! Tycker att det är häftigt att jag har fått TVÅ lektioner om St Valentin idag, den första på lokalradion när jag åkte t jobbet i morse. Kram till dig och hoppas att du får en underbar dag.// Millan

Cathy sa...

Kramar om dig du underbara tjej! <3

Bloggintresserade