torsdag 10 februari 2011

Vilka tomtar!

Tror inte att man någonsin vinner någonting på att möta andra människor med ilska, men ska villigt erkänna att jag är lite smått arg! Är arg så det ryker ur öronen, eller nästan åtminstone.


Cfl...?!?!?!

Först var jag inte anmäld till mina kurser i januari (skickade in ansökan i november) och fick krångla som sjutton innan jag kunde sätta igång. Fick ju dessutom reda på att jag skulle ha ett Adobeprogram installerat på datorn som kostar flera tusenlappar att köpa. Tack och lov fick jag hjälp med detta från en vän vilket jag är evigt tacksam för. Lite tråkigt är det ändå eftersom jag hamnade efter i kursen redan från start. Men men, det är ju bara att göra det bästa av situationen och ligga i så ordnar det sig.

När jag väl var anmäld fick jag mail från kursledare att jag var tvungen att snabba på eftersom Cfl anmält att jag bara skulle läsa två månader. Vad då två månader?  Jag ska läsa nästan sex månader! Jag fick dem naturligtvis att rätta till det. Frid och fröjd... Eller?

Igår fick jag brev från CSN, jag citerar "Vi har beslutat att frysa dina utbetalningar då vi inte fått in någon anmälan från din skola om att du börjat studera"

Men snälla nån! Det måste verkligen vara mer än ett fel som är trasigt någonstans innanför de där väggarna!
 
Nu ska jag duscha, sedan åka ner till skolan och på ett fint och sofistikerat sätt be dem ordna detta åt mig. Därefter tänker jag skaka bort de negativa energierna jag känner att jag omslutit mig själv med och istället fokusera på det positiva, det finns ju massor :)

Inga kommentarer:

Bloggintresserade