lördag 19 mars 2011

Fullspäckad kalasdag

Idag fyller min älskade skrotunge Filip 9 år & vi började naturligtvis dagen med presentöppning vid frukostbordet.

Efter varje öppnat paket konstaterade han att det ju var precis vad han önskat sig. Härligt!!

Av Erica (moster), Sanna & Moa (kusiner) fick han en tröja han velat ha sedan han såg den för några veckor sedan.


Det tog inte många minuter innan han hade fixat frilla och glatt visade upp hur snygg den är. Jag kan inte annat än hålla med honom, den är verkligen supersnygg!

Efter frukost kom Isabelle (moster nr.2) förbi. Vi systrar åkte sedan iväg och fixade det sista till kalaset, medan barnen stannade hemma och gjorde en massa chokladbollar.

Vid 17-tiden började alla kalasbarn rasa in, och strax därefter var det sammanlagt 14 glada barn på övervåningen. I 2½ timme fikade, dansade och busade dessa barn sig alldeles blöta av svett.


När lugnet lagt sig städade vi undan lite och sedan satte jag mig med Moa för lite nagelvård jag lovat henne tidigare. Vi lade först en grundfärg i en turkos ton, därefter ett rosa överlack som krackelerar och gör naglarna spräckliga. Förstås väldigt cool om man är 9 år gammal!

Nu har alla tre barnen lagt sig och jag har nyss varit uppe och kramat dem godnatt. Filip är helnöjd med sin födelsedag och jag har en känsla av att både han & tjejerna kommer att slockna ganska snabbt. Nu ska mamman dricka en kopp te och ladda om för i morgon då vi kör familjekalas.

Undrar just var dessa 9 år tog vägen? Min lilla bebis...

Gobubbla



Kramar!




2 kommentarer:

pipan sa...

"Hur-många-barn-man-kan-klämma-in-på-övervåningen" verkar vara ett roligt påhitt?! Åhhhh, vad söt han var när han var liten.....hade alldeles glömt bort hur han såg ut! <3 (Han är söt nu också, men skvallra inte att jag har sagt det....misstänker att det är pinsamt att vara söt om man är en nioårig kille?!)

emmachristin sa...

Det var ett mycket roligt påhitt. Barnen var supernöjda och därmed också mamman. Och jag lovar givetvis att inte skvallra för honom ;) Kram!

Bloggintresserade