tisdag 22 mars 2011

Sol & uschabuscha on the mark?!

Finns det någonting bättre än att vakna och känna att dagen kommer att bli toppen? Vaknade strax före 6 och var ovanligt pigg. Gjorde i ordning pannkakssmet och gick upp och väckte pojkarna. Båda två vaknade väldigt snabbt (rätt ovanligt här) och började också dagen med att le. Kevin skulle egentligen åka skridskor på gymnastiken direkt på morgonen, men han fick stanna hemma från den pga. sitt ben som varit lite besvärligt ett tag nu.

Jag skjutsade i alla fall iväg Filip till skolan och möttes av ett underbart väder när jag klev utanför dörren. Konstaterade snabbt att inte ens vindarna var kalla. Wonderful!

Väl hemma stekte jag pannkakorna sedan satte jag mig med kaffekoppen, Bulldog Mack och geologin och fick en sån där euforisk känsla som inte riktigt går att beskriva som någonting annat än just euforisk!

När det var dags att skjutsa Kevin bestämde han att vi endast fick prata engelska med varandra.På vår väg till bilen...

Kevin: I hate this weather
Jag: Do you? I really love it!
Kevin: What's wrong with you? Do you really love the uschabuscha on the mark?!

Oj vad jag skrattade.Det var inte bara ordvalen och svengelskan, det var hela hans ansiktsuttryck och glimten i ögat när han sa det. Han kunde inte heller hålla sig för skratt, och det höll i sig, hela vägen till skolan.

Just nu sitter jag och småler för mig själv och tänker fortsätta min dag precis på samma "braiga" sätt  jag startade den.

                                                     Kramar!


 14 timmar senare... Så sitter jag här igen. Nöjd, glad & faktiskt lite trött också. Ska strax krypa till kojs, men ville skriva några rader först. Vilket otroligt väder det har varit idag, och jösses vad det har slagit om! Stormen utanför är ett faktum, och kunde jag skulle jag klä på mig varmt och ta en promenad för att rensa sinnet lite. Nu får jag å andra sidan sitta inomhus i värmen och lyssna till lite bra musik istället. Ska sätta igång Oliver Shantiskivan när jag lägger mig, det var alldeles för länge sedan jag spelade den, och jag tror att det är precis vad jag behöver just nu.

Jag tillbringade hela eftermiddagen och delar av kvällen själv. Båda killarna följde med varsin kompis hem efter skolan. Jag hämtade Kevin vid fyra för att laga mat, äta och sedan skjutsa ner honom till bion och samtidigt hämtade jag Filip. Kevin och fem kompisar gick på Hur många lingon finns det i världen och alla tyckte den var jättebra. Jag vill också se den, men ville att Kevin skulle få gå själv med sina kompisar som det var tänkt.

Jag och Filip bänkade oss som vanligt framför Halv åtta hos mig och lyxade också till det med lite snacks som blev kvar sedan kalaset.

Nu har jag suttit och pluggat sedan barnen somnade, men kände för en stund sedan att jag nog stängt av informationsmottagligheten och valde att slå ihop böckerna för idag.

Under flera dagar nu har jag samlat på mig en massa tankar som jag skulle vilja blogga om men jag har ännu inte sorterat dem på ett bra sätt och behöver få dem något mer strukturerade innan jag offentliggör dem. Allt faller väl på plats precis i den tid det ska antar jag, som vanligt ;)

Over and out

Inga kommentarer:

Bloggintresserade