torsdag 3 mars 2011

Vispar & Vivaldi

Idag har jag haft prov och det gick strålande bra. Lite jobbigt för min nacke att sitta med papper och penna och skriva i två timmar, men jag bet ihop. Efter provet var det som att släcka lyset, d.v.s. tack och go´natt. Somnade en dryg timme innan det var dags att kliva upp och spinna på igen.

Oooops I did it again- Var och fyndade på Erikshjälpen. Undrar vad jag skulle ha gjort utan alla dessa loppisar? Samlat pengar kanske? ;-) Filip följde också med. Han gick runt och tittade och frågade om han fick köpa någonting. Jag sa att det var helt okej om det var någonting han verkligen ville ha och att det inte var så himla dyrt. Min son är verkligen inte som alla andra. Av allting han kunde se; leksaker, böcker etc. valde han...










..En visp!

När man har lovat sin son att köpa det han vill ha bara det inte är så dyrt är det helt omöjligt att säga nej till en visp för femton spänn. Jag frågade naturligtvis om han visste vad det var och vad han skulle ha den till. Svaret: Men mamma, det är en visp och den vispar man med!(Att jag inte förstod det)

Efter våra fynd åkte vi hem, fixade middag lite snabbt, för att sedan åka iväg på innebandyträning.Väl hemma satte vi oss i soffan och myste en stund innan det var dags för Filip att natta.

Det var vid denna tidpunkt jag hade tänkt vara lite duktig och sätta mig och plugga igen, men jag gjorde aldrig det. Kände att jag behövde komma ner i varv och landa en stund. Det är precis vad jag också har gjort. Lyssnat på lugn meditationsmusik och ägnat mig åt att bara vara. Så skönt, och så behövligt mellan varven. Imorgon däremot är det bara att sätta fart igen. Har en massa uppgifter som ligger och väntar på mig.
Dessa har stått i kö ett tag, då pluggningen till provet har fått förtur.

På lördag har jag faktiskt ordnat barnvakt till Filip och bestämt mig för att göra någonting på egen hand. Vad det blir har jag ännu inte bestämt. Det kan sluta med en tur till Millan på kaffe och det kan sluta med någonting annat, vad vet jag? Men lite egentid är nog bra, både för mig och för Fippe.
Nu har jag tvättid om fem timmar. Det sker sällan, men den här gången har jag faktiskt koll, både på dag och tid. Dags att slumra en stund tror jag!

KRAM!

1 kommentar:

pipan sa...

Den där turen till Millan lät som en mkt bra plan tycker jag (som fortfarande funderar på vofför du inte tog med mig på Erikshjälpen?!)

Är du riktigt säääääker på tvättiden? Puss å kram

Bloggintresserade