torsdag 4 augusti 2011

Bad, god mat & krogbesök

Idag har det varit en sådan där härlig dag igen. Låg ute och läste i solen på förmiddagen och insåg att boken jag börjat läsa kanske är bra trots allt, men det tog också 60 sidor att komma fram till det. Läste någonting som fastnat hos mig, någonting tänkvärt:

"Så att de aldrig skulle behöva höra sina föräldrar slåss mitt i natten. Och för att man ju inte kan växa i ett hem där folk inte älskar varandra längre, inte kan man? Nej. Man kan inte det. Bli stor kanske, men inte växa."

Boken En dag till skänkes kanske blir en liten favorit till sist?

Vi badade på eftermiddagen och sedan åkte även Filip (Kevin redan där) till pappa. Själv tog jag hand om de 2,6 kg abborrfiléer min pärla till granne kom med i morse. En hel del gick naturligtvis in i frysen, men några hamnade på middagstallriken. Eftersom jag nu, i en månads tid har sambo (Erica), tycker jag att det är roligare att laga mat och jag ger den gärna det där lilla extra.

Idag blev det smörstekt abborrfilé på en spegel av fyllig sås med färska champinjoner. Till det kokt potatis, eget aromsmör samt friterad persilja. Det var riktigt gott.

Medan jag lagade maten kom också Linda. Min älskade kusin som flyttade till Stockholm för ett antal år sedan, och som jag träffar alldeles för sällan. Mycket prat och skratt blev det naturligtvis, och efterrätt i form av en varsin mjukglass som Linda bjöd på. Tack igen!

Vi åkte hem, surrade vidare, och sedan bestämde jag mig för att gå ner på Mousquets karaokekväll där jag visste att några vänner höll till.  Det är så kul att se alla olika människor gå fram och sjunga. Den ena värre än den andra, och en del riktigt duktiga sångare. Billigt blev det: 40 kronor totalt som jag la på garderob och en coca-cola, eller åtminstone någonting som påminde om cola. Många skratt & härliga människor! Ett bra avslut på en bra dag alltså.


                  Vita non est vivere sed valere vita est
            (Att leva är mer än att bara hålla sig vid liv)


                                                       KRAM

Inga kommentarer:

Bloggintresserade