fredag 5 augusti 2011

Olustiga känslor

Idag läste jag ut boken jag skrev om igår och det är ingen bok jag kommer att lägga på minnet, utom just det jag citerade.

Var på stan och fikade med käraste syster och kvällen tillbringades på Moheds flygfält tillsammans med Stina. Blev en hel del skratt även denna kväll och det välkomnas naturligtvis alltid med öppna armar. 

Så hände någonting när jag kom hem. Jag började må dåligt, och gör det fortfarande. Jag har ångest och är ledsen fastän jag egentligen är glad. Sist jag hade denna känsla visste jag att någonting skulle hända någon i min omgivning och skrev också om detta på bloggen. Jag gick och väntade på ett telefonsamtal och till sist kom det. Efter det samtalet, direkt när jag lade på luren kände jag att det var det som jag väntat på. Någon jag bryr mig mycket om hade råkat ut för en olycka och då visste man inte om personen ens skulle överleva. 

Jag vet att det är någonting, men det jobbiga just nu är att jag inte vet om det handlar om att jag fångar upp någons nuvarande mående, eller om det handlar om att någonting tråkigt är på väg att hända/har hänt igen. Jag försöker slå bort det, stänga dörrarna för att behålla min egen energi, men jag klarar inte av det och jag skulle gissa att det beror på att det är någon som står mig väldigt nära det handlar om. Försöker hålla mig sysselsatt med så mycket som möjligt men det hjälper inte så mycket, inte just nu i alla fall.

Tända ljus, salvia och en kopp te kanske kan göra underverk? Hoppas, för det är inte en trevlig känsla Inte på något sätt och vis.

To be continued ... :/



Inga kommentarer:

Bloggintresserade