torsdag 25 augusti 2011

tyska i höstrusk

Floka har varit i farten igen! Är det inte tvättstugan eller föräldrarmöten så är det skola. Fel dag rätt tid, alternativt rätt dag men fel tid, det är jag i ett nötskal. Lyckligtvis brukar jag alltid vara ute i förtid, så det finns oftast en möjlighet att fixa till det ;-) Tur för mig att jag fortfarande läser de flesa ämnena på distans för hur skulle det annars gå? Jag skulle irra omkring där nere och göra både lärare och mig själv fullkomligt galna.

Hur som helst åkte jag hem igen. Nu sitter jag med tyskan och försöker förstå vad jag läser fastän jag inte har en blekaste lilla aning. Tror banne mig att jag ska förbjuda svenska här hemma nästa helg. Jag tycker i alla fall att det är en klockren idé, är dock inte lika säker på att Petter uppskattar mina planer ;-)

Jag tycker det är fascinerande med väder, att det kan skifta så mycket både i luftfuktighet och temperatur från en dag till en annan.
Igår: 21 grader varmt och strålande sol
 
Idag: 14 grader varmt och en hel del regn

När det är 14 grader ute och regnet smattrar på fönstren är det ett ypperligt tillfälle att tända en massa ljus! Speciellt när det ännu inte kommer någon värme från elementen, trots påslagning.

Jag måste trivas där jag arbetar. Att sitta i ett rått och dunkelt rum, och samtidigt känna mig bekväm är helt omöjligt. Därför gillar jag distansstudier. Det är helt upp till mig hur jag vill arbeta och jag styr också plats & miljö. 



 Nu är det dags att åka ner på skolan igen och den här gången är det rätt! Tror jag ska ta mig ett hett bad när jag kommer hem för att senare bädda ner mig i soffan och lyssna på ett antal tyskafraser, vackert värre!! ;-)

Inga kommentarer:

Bloggintresserade