torsdag 18 augusti 2011

På G

Nu är fröken Fors (det vill säga jag) på G igen. Vardagen börjar sakta men säkert ta form, även om rutinerna ännu inte riktigt har infunnit sig. På måndag börjar skolan på allvar & då är det femte växeln som gäller redan från start :)

Jag har hittills varit sysselsatt från morgon till kväll denna vecka och känner mig nöjd med vad jag har lyckats åstadkomma. Förutom allting jag har behövt göra inför skolstarten har jag sett till att boosta mig med en massa härliga människor. I måndags Millan, Igår Cathy & Malin och idag Marcus. Dessutom tog jag också en sväng förbi Värmestugan, drack kaffe och surrade bort en timme (kanske två?!)

Kvällen tillbringade jag tillsammans med Erica och fick då också passa på att tycka synd om henne.

För tre eller fyra år sedan fick jag och syrran ett varsitt presentkort i julklapp. Presentkortet innehöll massage, ansiktsbehandling, klippning och styling på en större salong i Karlstad. Våra respektive hade planerat att vi skulle få bli riktigt omhändertagna, och vi skulle få uppleva det tillsammans. Vi var naturligtvis väldigt glada och såg så fram emot detta. Vi hade svårt att få till en helg när det passade oss båda, men bestämde till sist en helg då jag skulle åka ner. Vi planerade allt och Erica skulle ringa och boka tid för oss. På kvällen ringer hon till mig och berättar att salongen gått i konkurs. De var fortfarande verksamma men tog inte längre emot några presentkort. Kan ärligt säga att det rann både en och två tårar den kvällen. Fy bubblan!

Hur som helst har den där händelsen varit mer eller mindre preskriberad, till idag...

...För två år sedan, när Erica fyllde 30 fick hon presentkort av oss på live it. Nu har hon bokat in tre olika saker, varav en var kroppsmassage som hon skulle njuta av denna eftermiddag.
Blåst på konfekten :P
 Lycklig och förväntansfull knallar hon till salongen efter jobbet, går in, säger glatt sitt namn och att hon bokat tid för massage. Poff! Som ett slag i ansiktet får hon reda på att hon minsann inte kommer att få någon massage eftersom det inte var idag hon hade tid utan IGÅR! En gång ingen gång, två gånger... Herrejösses vad tråkigt :/


Imorgon ska jag jaga vidare efter några böcker, göra en intervju, städa och förhoppningsvis få med någon av mina bingovänner till Mohed ;)

Ha det bäst!

Kram

Inga kommentarer:

Bloggintresserade