lördag 27 augusti 2011

Tyskland & Kina

Fredagen har tillbringats ihop med tyskabok +cd-skiva. Hade deadline på första inlämningsuppgiften idag. Nu är den inskickad, och efter att ha slitit bort några hårstrån från skallen tror jag att jag lyckades hyfsat. Uttalet är dock någonting jag måste nöta in för nu låter det inte riktigt klokt :/

Kvällen spenderades tillsammans med Kevin på, enligt honom, bästa sätt. Vi har varit på kinarestaurangen och ätit 2-rätters: Vårrullar till förrätt och Kevins favorit; ris med kyckling till varmrätt. Tyvärr orkade vi ingen efterrätt så den får vi ta en annan dag =) 

När vi kom hem bäddade vi ner oss uppe på Kevins rum och tittade på film. Han fick vara vaken så länge han ville för mig, men det tog inte lång stund förrän han slumrade sött. Härlig kväll med den stora men ändå lilla sonen, det gillas skarpt!

Jag försöker ta tillvara på tiden med barnen så mycket jag kan, under de förutsättningar som finns.
Dessa år kommer aldrig någonsin tillbaka, och det går så mycket snabbare än jag egentligen förstår.
Att se & höra barnen skratta hjärtligt är bland det bästa som finns, det värmer hela vägen inifrån och ut.
                                                                            

♥ ♥ ♥ Ögonblick av sann lycka ♥ ♥ ♥


Inga kommentarer:

Bloggintresserade